دسته‌بندی نشده

کابینت مینیمال چیست؟

کابینت مینیمال چیست؟

بیشتر چیزی که مسلم است استفاده از چوب و رنگ سفید با هم است ولی می توانید از چوب و رنگ مشکی نیز با هم استفاده کنید. اگر رنگ مشکی را برای آشپزخانه می پسندید، از چوب هم در آن استفاده کنید این کار بسیار لاکچری و شیک است و امروزه در آشپزخانه مدرن هم بسیار محبوبیت دارد. البته می توانید از وجود گل و گیاه هم در آن جا بهره ببرید. این کار هم زیبایی بیشتری به محیط می دهد هم انرژی مثبت را پخش می کند در محیط و انرژی های منفی را از محیط می گیرد.

کنار هم بودن رنگ سفید یا مشکی به همراه چوب و استفاده از گیاهان در این نوع محیط و وجود نور طبیعی باعث می شود محیط بسیار شکیل تر دیده شود. در کار های مینیمال انعطاف پذیری بالایی دیده می شود. امروزه انقدر تنوع آن زیاد شده که طرفدارانش روز به روز بیشتر هم می شود. چون وقت زیادی را در آشپزخانه می گذرانیم پس وجود این آشپزخانه ساده و زیبا کمک می کند کلی از انرژی های بد و استرس مان کم کند.

آشپزخانه مینیمال

مینیمال در اصل به معنای ساده گرایی ست. کنار هم قرار گرفتن بعضی مسائل ساده باعث سبک مینیمال می شود. این کار بسیار زیباست که در این روز ها بسیار کارایی دارد. مثلا در عصر تجمل بیشتر از سبک های کلاسیک استفاده می شود ولی این روزا که به سمت سبک های مدرن و به روز می رویم، کار های ساده و به قول معروف مینیمال بیشتر استفاده می شود. این کار بسیار ساده ست و نیازی به کنکاش و کنجکاوی در آن نیست چون همه چیز مشخص است. کار هایی که می توانیم برای نزدیک شدن محیط مان به سبک مینیمال انجام دهیم از این قبیلند.

 

مثلا استفاده از رنگ سفید در این سبک بسیار پر طرفدار است این رنگ نمادی از پاکی و لطافت است و بسیار برای محیط آشپزخانه مناسب است این رنگ تمیزی و زیبایی را به خوبی نشان می دهد و البته آشپزخانه های سفید مشکی هم راهی هستند برای رسیدن به آشپزخانه ی مینیمال. استفاده از رنگ مشکی به خصوص برای آشپزخانه و کنار رنگ سفید یک راه رایج برای نزدیک شدن به سبک و سیاق مینیمال است. کاشی های مترویی رنگ روشن هم بسیار در این آشپزخانه ها استفاده می شود و بسیار محبوب شده است.

استفاده از گیاه در آشپزخانه احساس طراوت و زندگی را برایمان القا می کند. استفاده از گل و گیاه در آشپزخانه این روز ها به وفور دیده می شود و بسیار نکته ی حائز اهمیتی است. به خصوص که محیط آشپزخانه مان مطلقا سفید باشد. آشپزخانه کاملا سفید می تواند بسیار ساده و شیک باشد و حسابی دلبری کند و چشمان تماشاچی را به بازی بگیرد. همان طور که گفتیم در سبک مینیمال بیشتر از رنگ سفید و مشکی استفاده می شود که بسیار منحصر به فرد و زیباست. در آشپزخانه هایی که بسیار کوچک است و می خواهید از کار مینیمال استفاده کنید، رنگ سفید باعث می شود آن را از تنگی و کوچکی و گرفتگی فضایی در آورد.

مدل آشپزخانه مینیمال

تا اینجا بیشتر درباره ی رنگ سفید و مشکی برای آشپزخانه ی مینیمال صحبت کردیم، حالا بهتره کمی هم به آشپزخانه ی مینیمال تان رنگ بپاشید. بیاین ببینیم چه رنگی برای آن مناسب است. البته خیلی ها فکر می کنند این آشپزخانه باید تک رنگ باشد ولی این طور نیست و باز این مسئله هم کمی بسته به سلیقه شما دارد. چون برای کار های مینیمال رنگ سفید بیشتر قالب است پس می توانید از بعضی رنگ ها مثلا یک رنگ تک مثل زرد در بعضی جاها کم استفاده شود.

مثل صفحه رو کابینت یا دیوار بین کابینت یا داخل چند کابینت که درب ندارد یا استفاده از رنگ قرمز به همین صورت برای تنها یک قسمت از کابینت زیبایی محیط را دو چندان می کند. این آشپزخانه چون رنگش یک دست است و مثلا سفید ست وقتی یک رنگ جیغ مثل زرد یا قرمز و… در قسمت کوچکی استفاده می شود بسیار به زیبایی محیط می افزاید.

طراحی کابینت مینیمال

وقتی درباره ی